Apie projektą

Apie dvejopą maisto produktų kokybę Europos Sąjungoje pradėta kalbėti 2015 m. Baltijos valstybėse, Lenkijoje, Čekijoje ir kitose šalyse atlikti tyrimai (Lietuvoje dvigubos maisto kokybės tyrimą 2017 m. atliko Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, ne maisto dvigubos kokybės tyrimą 2018 m. – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba) patvirtino, kad tarptautinės bendrovės naujosioms ES narėms siūlo ne tokius kokybiškus maisto produktus kaip, pavyzdžiui, Austrijai, Prancūzijai ir Vokietijai.

Dažnai vartotojai net nežino, kad, pavyzdžiui, Lietuvoje parduodamas mobilusis telefonas gali turėti prastesnę kamerą, mažesnę atmintį ar prastesnes technines galimybes, nei parduodamas Prancūzijoje. Nusipirkę prastesnės kokybės prekę vartotojai neretai nusivilia žinomo gamintojo preke ir tai savo ruožtu kenkia žinomų ženklų reputacijai. Kokybės skirtumai pastebimi įvairių prekių grupėse – nuo maisto ar buitinių prekių iki televizorių, žoliapjovių ir šampūnų.

Lietuvoje parduodamos prekės formaliai produktai atitinka joms keliamus sudėties ir ženklinimo reikalavimus, todėl gamintojams teisinių pretenzijų kelti negalima. Tokiu atveju labai svarbu, kad vartotojai žinotų apie tokius atvejus ir reikalautų juos traktuoti kaip pilnateisius ES piliečius, kuriems privalo būti tiekiami tokios pat kokybės produktai, kaip ir ES senbuvių šalių piliečiams. Keliant diskusijas visuomenėje šia tema ir skelbiant faktus gamintojai taip pat turi pradėti reaguoti į vartotojų pretenzijas ir elgtis sąžiningai. Būtent tokių tikslų ir siekia LVOA projektas „Skirtinga kokybė? Pranešk“.