Esportas prieš tradicines sporto šakas: naujas konkurencijos veidas

Sporto pasaulis visada buvo dinamiška varžybų arena, kurioje sportininkai išbando žmogaus veiklos ribas, kad pasiektų didybę. Tačiau konkurencinė aplinka sparčiai vystosi augant esportui – konkurencijos formai, kurioje naudojami vaizdo žaidimai. Esportas iš siauro pomėgio išaugo į pasaulinį reiškinį, kuris konkuruoja su tradiciniu sportu žiūrovų skaičiumi, piniginiais prizais ir kultūrine įtaka.

https://pixabay.com/photos/bahia-esporte-clube-bahia-futebol-2442737

1. Žaidimo lauko apibrėžimas: kas yra esportas?

Esportas: skaitmeninė arena

Esportas, trumpinys elektroninis sportas, reiškia organizuotus varžybinius žaidimus, kai žaidėjai vieni arba komandos varžosi vaizdo žaidimuose. Šie žaidimai gali skirtis nuo pirmojo asmens šaudyklės (FPS) žaidimų, tokių kaip Counter-Strike: Global Offensive nuo žaidimų, tokių kaip League of Legends, iki MOBA žaidimų (Multiplayer Online Battle Arenas) ar sporto modeliavimo, pvz., FIFA. Rungtynės dažniausiai tiesiogiai transliuojamos tokiose srautinio perdavimo platformose kaip „Twitch“ ir „YouTube“, pritraukiančios milijonus žiūrovų visame pasaulyje.

Tradicinė sporto šaka: fizinės varžybos

Kita vertus, tradicinės sporto šakos reikalauja fizinių pastangų ir įgūdžių, dažniausiai žaidžiamos fizinėje arenoje arba stadione. Tokios sporto šakos kaip futbolas, krepšinis ir tenisas reikalauja, kad sportininkai treniruotų savo kūną ir protą, kad galėtų tobulėti savo srityje. Varžybos taip pat transliuojamos per televiziją ir srautinio perdavimo platformas, o gerbėjai susirenka asmeniškai arba internetu palaikyti savo mėgstamas komandas ir žaidėjus.

2. Sportininkai: fizinis prieš protinį meistriškumą

Fizinis lavinimas tradicinėse sporto šakose

Tradicinėse sporto šakose sportininkai atlieka griežtą fizinę treniruotę, kad pagerintų jėgą, ištvermę, judrumą ir koordinaciją. Jų sėkmė priklauso nuo jų gebėjimo atlikti fiziškai sudėtingas užduotis, tokias kaip sprintas, šokinėjimas ar metimas. Psichinė ištvermė, strategija ir komandinis darbas taip pat yra labai svarbūs, tačiau svarbiausia yra fizinė pusė.

Psichinis judrumas esporte

Esporto sportininkai, dažnai vadinami „profesionaliais žaidėjais“, labiau pasikliauja protiniu judrumu, rankų ir akių koordinacija bei strateginiu mąstymu, o ne fizine veikla. Nors jie neužsiima tiek daug fizinės veiklos kaip tradiciniai sportininkai, vis tiek daug treniruojasi, dažnai treniruojasi valandų valandas per dieną, kad patobulintų savo įgūdžius. Reakcijos laikas, tikslumas ir strateginis planavimas yra būtini norint sėkmingai sportuoti, o protiniai poreikiai konkuruoja su tradicinių sporto šakų reikalavimais.

3. Auditorija: pasaulinis pasiekiamumas ir įtraukimas

Auganti esporto auditorija

Esports žiūrovų skaičius sprogo. Tokie turnyrai kaip Dota 2 „The International“ ar „League of Legends“ pasaulio čempionatai pritraukia milijonus žiūrovų visame pasaulyje. Apskaičiuota, kad 2021 m. pasaulinė esporto auditorija viršys 474 milijonus žiūrovų, o šis skaičius ir toliau augs, nes pramonė plečiasi. Tai puiki galimybė kazino įmonėms. Skaitmeninis esporto pobūdis leidžia pasiekti pasaulį visame pasaulyje, o gerbėjai iš įvairių šalių prisijungia prie tiesioginių transliacijų, bendrauja su žaidėjais ir dalyvauja internetinėse bendruomenėse.

Susiformavusi tradicinių sporto šakų auditorija

Tradicinės sporto šakos turi senas ir giliai įsišaknijusias gerbėjų bazes, o kai kurios turi šimtmečių istoriją ir kultūrinę reikšmę. Tokie renginiai kaip FIFA pasaulio taurė, Super Bowl ir olimpinės žaidynės pritraukia milijardus žiūrovų visame pasaulyje. Šios sporto šakos yra giliai įsišaknijusios vietos ir nacionalinėse kultūrose ir dažnai tarnauja kaip tapatybės ir pasididžiavimo simboliai. Fizinis stadionų, arenų ir vietinių komandų buvimas taip pat skatina stiprų bendruomenės jausmą tarp sirgalių.

4. Komercializavimas ir pajamų srautai

Esportas: rėmimas ir srautinės pajamos

Esportas komercializacija buvo greita ir pelninga. Rėmimo sutartys, reklama, prekyba ir transliacijos teisės sudaro esporto ekonomikos stuburą. Tokios įmonės kaip „Intel“ ir „Red Bull“ ir net tradicinės sporto franšizės daug investavo į esporto komandas ir turnyrus. Pagrindinių turnyrų prizų fondai gali siekti milijonus dolerių, o geriausi žaidėjai uždirba nemažas pajamas iš rėmimo, transliacijų ir reklamos.

Tradicinis sportas: rėmimas ir žiniasklaidos teisės

Tradicinis sportas jau seniai buvo komercinis jukebox, o didžiuliai pajamų srautai gaunami iš bilietų pardavimo, transliavimo teisių, rėmimo ir prekių. Žvaigždžių sportininkų rėmimo pasiūlymai gali siekti šimtus milijonų dolerių, kaip matyti su LeBronu Jamesu ir Lioneliu Messi. Pagrindinių sporto lygų ir renginių transliavimo teisių pardavimas taip pat yra reikšmingas pajamų šaltinis, prisidedantis prie finansinės komandų ir lygų sėkmės visame pasaulyje.