Kaip gauti kuo didesnę naudą iš verslo pardavimo?

Reikia turėti žinių, sugebėjimų ir talento, kad sugebėti parduoti verslą ir neapsigauti. Tam tikras prasme, verslo pardavimas yra tiek pat talento reikalaujantis įvykis, kaip ir verslo sukūrimas. Abiem atvejais reikia turėti pajautimą apie tai, kas gali būti pelninga ir paklausu ir kaip tą paklausą tinkamai ir pelningai išpildyti. Tai yra talento reikalaujantis menas ir ne kitaip.

Tas pats pasakytina apie verslo pardavimą. Tiesiog jį parduoti nėra sunku, visi gali tą padaryti. Įdėkite skelbimą į bet kurį skelbimų portalą, prašykite nelogiškai mažos kainos ir susidomėjusių pirkėjų dėmesio neatsiginsite. Bet toks pardavimas nėra vertas tikro verslininko vardo. Tikras verslininkas bandys iš tokio sandorio uždirbti maksimaliai daug ir bandys gauti maksimalų įmanomą pelną. Todėl pardavėjas turi surasti balansą tarp pardavimo kainos ir susidomėjimo iš pirkėjų. Tik taip parduodamas verslas gali būti ir pakankamai paklausus, ir pakankamai pelningas.

Bet tą pasakyti – daug lengviau, nei padaryti. Tiesa sakant net neužtenka tik paskelbti „parduodu verslą“ už tokią ir tokią kainą – „pirkite!“. Kainos nustatymas – tik viena sudedamųjų sąlygojanti paklausą ir susidomėjimą. Net jei ir pagrindinė, ji tikrai ne viena tokia.

Kaip paskelbti pasauliui apie parduodamą verslą? Atsidaryti langą ir šaukti „parduodu verslą“? O gal nueiti į miesto centrą ir iškabinti skelbimą ant skelbimų lentos? Gal pakabinti iškabą šalia kelio? Opcijų – labai daug. Bet jos tikrai nėra vienodai gerai ir viena gali būti geresnė už kitą.

Faktas, kad smulkaus ir vidutinio verslo pardavimai vyksta visai kitaip nei stambaus verslo pardavimai. Pagal nutylėjimą mes kalbame apie pirmąją kategoriją.

Tokie verslai įprastai parduodami paskelbiant apie juos ten, kur gali būti sugeneruojama didžiausia paklausa, didžiausias susidomėjimas. Verslininkui tai turėti būti savaime suprantama: kaina kyla, kai didėja paklausa, pasiūlai išliekant tokiai pačiai. Kadangi jūsų parduodamas verslas yra vienas, pasiūla pagal apibrėžimą bus vienoda, todėl svarbu sugeneruoti kaip įmanoma didesnę paklausą.

Kaip tą padaryti? Šiais laikais visų kasdienybėje dominuoja internetas, todėl ten ir reikėtų ieškoti daugiau dėmesio, didžiausios paklausos realizacijos galimybių. Bet svarbu ne tik patraukti dėmesį, bet patraukti tokį dėmesį, kurį galima realizuoti, kuriam būtų įdomu tai, ką galite pasiūlyti. Paprasti skelbimų portalai iš karto atkrenta, nebent jie yra pakankamai dideli, turi specialią verslų pardavimui skirtą kategoriją ir ten galite matyti reikšmintą aktyvumą (pagal patalpinamus skelbimus ir jų peržiūrų ar komentarų skaičių). Tokiu atveju patalpinkite skelbimą ten, nuo to blogiau tikrai nebus.

Bet geriausia tą padaryti didžiausiuose būtent verslo pardavimams paskirtuose skelbimų portaluose. Tai garantuoja ne vien tik didelį dėmesį, bet ir tikslinę auditoriją, kuri portale lankosi ir jo turinį stebi tik su tikslu nusipirkti verslą. Tik šis būdas (geriausia derinamas ir su kitais) garantuos jums maksimalią naudą iš verslo pardavimo.